مدرسة جرافيك مان  

ملحقات تصميم

خلفيات الاستوديوهات الدعايه والاعلان و الطباعة دورة فوتوشوب الاستوديوهات دورة سويش ماكس دورة مونتاج الفيديو تحميل خلفيات فيديو خلفيات فوتوشوب psd جرافيك مان
الانتقال للخلف   مدرسة جرافيك مان > الأقسام العامة > المواضيع الاخباريه > منتدى الخواطر

الملاحظات

منتدى الخواطر الخواطر : هي كلمات ذات إبداع حسي تترجم فيها الأحاسيس بأسلوب ملفت للنظر يستهوي القارىء لمتابعتها وذلك لما تحويه من معاني عاطفية عميقه تعبر عن ماقد يجول في خاطرنا ..

يسقط يسقط حكم العسكر

الخواطر : هي كلمات ذات إبداع حسي تترجم فيها الأحاسيس بأسلوب ملفت للنظر يستهوي القارىء لمتابعتها وذلك لما تحويه من معاني عاطفية عميقه تعبر عن ماقد يجول في خاطرنا ..

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 02-03-2012, 04:21 PM   #1
pro sony
طالب متفوق

هواياتي :  فنون القتال وفن التصميم
pro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدود
pro sony غير متواجد حالياً
B2 يسقط يسقط حكم العسكر

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخوتى الكرام
اقدم لكم اليوم

اغنية يسقط حكم العسكر

كلمة هقولها بعلو الصوت
بلدى هتفضل مش هتموت
كلمة هقولها بعلو الصوت
بلدى هتفضل مش هتموت
يالى طالع نازل فيها
واكل وبتقتل اهليها
اسمع صوت الشعب الواحد
فى الميدان مطلبهم واحد
يسقط يسقط حكم العسكر
يسقط يسقط حكم العسكر

شوفت شباب وبنات قاعدين
فى الميدان ومش خايفين
سابوا بيوتهم سابوا اهليهم
ونزلوا يجيبوا حق بلدهم
نزلوا يكملوا تانى كفحاهم
وكلمة قالها واحد منهم
يالى ساكت ساكت لية
خد حقك ولا اية
يالى ساكت ساكت لية
خد حقك ولا اية
طب فين حقى منين اجيب حقى
ودم الشهداء يجيبة مين
قولى يالى ساكت مين

كلمة هقولها بعلو الصوت
بلدى هتفضل مش هتموت
كلمة هقولها بعلو الصوت
بلدى هتفضل مش هتموت
يالى طالع نازل فيها
واكل وبتقتل اهليها
اسمع صوت الشعب الواحد
فى الميدان مطلبهم واحد
يسقط يسقط حكم العسكر
يسقط يسقط حكم العسكر
يسقط يسقط حكم العسكر
يسقط يسقط حكم العسكر
يسقط يسقط حكم العسكر
يسقط يسقط حكم العسكر

(( المقاتل حسين ))

قديم 02-03-2012, 04:26 PM   #2
الموهوب1
طالب جديد

هواياتي :  الرياضه والفوتوشوب
الموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليل
الموهوب1 غير متواجد حالياً

شكرا على الاغنيه يا المقاتل

بس انا هقول مش يسقط حكم مش يسقط حكم العسكر

قديم 02-03-2012, 04:31 PM   #3
الجوكر المطور
الراقـــــي

الصورة الرمزية الجوكر المطور

هواياتي :  .................. ؟
الجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدود
الجوكر المطور غير متواجد حالياً

يسلم إيديك حسين

قصيدة مرة جيدة

بس فيه ملحوظة بدون الجيش مصر هتقع

أنا مصري بس مش لازم نزيد في الغلط أكتر من كده

بدون الجيش أحزاب مثل 6 إبريل و حركة كفاية هتخرب البلد

و دخل فيها الأجانب من تاني و لوا إنتا فاكر في أول ثورة 25 يناير

مين كان واقف معاكم لما الدخلية كانت بتقتل فيكم مش الجيش

و لا إحنا أي حاجة عادت بتحصل هتقولوا الجيش

و بعدين قبل أن تحاسبوا الناس إبدؤا بمحاسبة أنفسكم

و ياريت ردي ما يكونشي زعلك بس خلاص إحنا بندور

على مليون حجة و حجة عشان نوقع الجيش

تقبل تحياتي أخي بدون زعل أو حساسية

قديم 02-03-2012, 04:39 PM   #4
pro sony
طالب متفوق

pro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدودpro sony مبدع بلا حدود

اخى هوصلك
لو كان كل الناس بيفكروا بنفس الطريقة
ماكنش بقى فية حياة
لكل واحد مننا تفكيرة الخاص
يمكن انا اكون بعارضك
بس مش معنى كدا ان انا مش بحترمك
ارجوا يكون كلامى وصلك
والاختلاف فى الرائ لا يفسد
فى الود قضية
من حقك تقول رائيك بمنتهى الحرية
وانا كمان من حقى اوصف الى جوايا
وبجد انا كنت متردد جدا
من ناحية يسقط حكم العسكر
وكنت رافض الجملة دى فى الاول
بس دلوقتى ماينفعش اعارضها
وياريت حضرتك
بس توضحلى لية الاجانب
الى كانوا متورطين فى قضية
التمويل الاجنبى
سافروا امبارح على بلدهم
وهما تحت زمة قضية
وازاى يبقى الامريكان هما
الى لسة بيتحكموا فى بلدنا
يعنى اية السفيرة الامريكية تبعت خطاب
لوزير الخارجية والمستشارين
وبتقول فية
انها عايزة الامريكان يرحوا وتانى يوم
يسمح ليهم بالسفر
ازاى قضية زى التويل الاجنبى زى
ما تبقاش جناية
بجد احنا كرامتنا اندفنت فى مطار القاهرة الدولى
ساعة ما الامريكان ركبوا الطيارة العسكرية
الامريكة
الى نزلت على ارض مصر بدون ترخيص
لدراجتى حدودنا منتهكة
حسبى الله ونعم الوكيل
حسبى الله ونعم الوكيل

قديم 02-03-2012, 04:52 PM   #5
pro sony
طالب متفوق

اخى الجوكر
بجد مش فاهم يعنى اية
مين الى كان واقف معاكم فى اول الثورة
اخى الكريم انا من المحلة الكبرى
محافظة الغربية
وانا لا بعترف ب6 ابريل ولا بغيرهم
احب اوضح لحضرتك حاجة
فى يوم انسحاب الشرطة انا كنت فى الشارع
زى زى اى واحد
الساعة 12.30 بالظبط كان الجيش داخل المحلة الكبرى
وقابلنا الجيش بكل حب واحترام
وكنا بردد الجملة الشهيرة
الشعب والجيش ايد واحدة
بس احب اقولك
ان الشرطة بدأت ضرب فينا وكان ضرب ماشفنهوش فى اى يوم تانى
والضرب بدأ بعد دخول الجيش بحوالى ساعة
وفضل الضرب شغال والجيش واقف مابيعملش اى حاجة
لغاية الساعة 3 العصر والضرب كان لسة شغال
والجيش حاطط ايدة فى جيبة
انا بقول الى حصل معايا
علشان اسئلك سؤال اية الى الجيش عملة يخلينى اقول ان هو وقف مع الشعب؟؟؟

ودى كانت بداية القصيدة
بس جاوبعلى سؤالى علشان اكمل بقيتها

قديم 02-03-2012, 05:00 PM   #6
القيصر
شقيق جرافيك مان

الصورة الرمزية القيصر

هواياتي :  نشاطي المفضل (مدرسة جرافيك مان )
القيصر مبدع بلا حدودالقيصر مبدع بلا حدودالقيصر مبدع بلا حدودالقيصر مبدع بلا حدودالقيصر مبدع بلا حدودالقيصر مبدع بلا حدودالقيصر مبدع بلا حدودالقيصر مبدع بلا حدودالقيصر مبدع بلا حدودالقيصر مبدع بلا حدودالقيصر مبدع بلا حدود
القيصر غير متواجد حالياً

تحياتي لك المقاتل
قصيدة جميلة بجد
ويا اخواني
بتمنى منكم
ان كل واحد يحترم راي التاني
وفي الاول والاخر كلنا اخوات
تحياتي لكم

توقيع - القيصر

قديم 02-03-2012, 05:43 PM   #7
فاطمة العمارى
طالب مجتهد

من ينادى ويقول يسقط حكم العسكر
هم من يريدوا لمصر الخراب
فيجب علينا ان نحترم الجيش الذى
قال عنه رسولنا الكريم
اذا فتحتم مصر فاتخذوا من اهلها جنودا فهم خير اجناد الارض واهلها فى رباط الى يوم القيام

ومش عشان قله من الجيش اخطاء نأخذ معه كل الجيش
فأى موسسه فيها الصالح وفيها الطالح

مثل الشعب فيه اقليه عملاء ومأجورين
والاغلبيه شرفاء وقلوبهم على البلد
وربنا يصلح الحال ويبعد عن مصر فتن امريكا واسرائيل والشيعه

قديم 02-03-2012, 05:43 PM   #8
الجوكر المطور
الراقـــــي

الصورة الرمزية الجوكر المطور

هواياتي :  .................. ؟
الجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدودالجوكر المطور مبدع بلا حدود
الجوكر المطور غير متواجد حالياً

أولا أهل المحلة على عيني و رأسي و بعدين انا من المنصورة
و بعدين مش ناخد الكل بغلط واحد فينا
و أولا الجيش كان نازل يحميكم و بعدين الشرطة كانت متخيلة إن
الجيش نازل يضرب معاهم بس إتضح لهم العكس و بعدين قضية
التمويل الأجنبي من السبب فيها مش حركات مصرية و لو لاحظت
إن الحركات المتسببة فيها هيا اللي بتشتم في الجيش و قصة
البنت المنتقبة دي مش من حركة 6 إبريل برده بس الأيام دي
الجيش هوا الشماعة اللي الكل بيعلق عليها أعماله ........!

قديم 02-03-2012, 06:13 PM   #9
pro sony
طالب متفوق

اختى فاطمة
انا لما بتكلم على الجيش
فى الاحوال الى احنا فيها يبقى كلامى موجهة للمجلس العسكرى
الجيش على عينى وراسى
ولاكن مكانة مش هنا
مكانة على الحدود
انا كنت اتمنى اكون ظابط فى الجيش المصرى
وفعلا قدمت للكلية الحربية ولاكن نظرأ للكوسة ما قبلتش
واخى الكريم الجوكر
اظن اخى ان لو جينى نقول مين الى ورا التمويل الاجنبى
هنجيب فى رجلينا ناس كتير اوى
من اول وزير الداخلية للرئيس المخلوع
وبعد الثورة كان الهدف تطهير البلد
من التمويل ومن الظلم ومن حاجات كتير اوى غلط
يبقى من واجبى انى افضل ورى كل شئ غلط لغاية ما زيلة
وانضف بلدى منة
ولو حضرتك متابع القضية
هتعرف مين هو الطرف الثالث
ومين هو الى كان ومازال ممشى البلد على مزاجة
امريكا يا سيدى الفاضل مفكرانة ولاية من ولايتة
ولاسف المخلوع كان مؤيد لكدا
وبردة المجلس العسكرى مؤيد لكدا
انا ثورت على مبارك
علشان عايز الكلمة فى مصر تكون لشعب مصر
ولما الاقى ان حتى بعد ماشيلنا مبارك يجى
واحد ويطبق نفس السياسة المتخلفة
يبقى اسف
ويسقط حكم العسكر

قديم 02-03-2012, 06:36 PM   #10
pro sony
طالب متفوق

لما الناس خرجت بالملايين ونجحت في الوقوف ضد مؤسسة البوليس المصرية, اللي هي واحده من أكبر مؤسسات البوليس في العالم كله, بحسب عدد الظباط والمجندين فيه – لما شعب مصر العظيم نجح في أنو يكسر المؤسسة دي, ويرغم مبارك على التنحي, ما كانش في أي سلطة ممكن تحكم غير الجيش. وعشان كده, لازم نسأل نفسنا بأمانة وتواضع, أحنا نعرف أيه عن المؤسسة العسكرية المصرية؟ ونعرف أيه عن الاشخاص القليلين اللي بيديروا المؤسسة الكبيره دي كلها؟
والحقيقه هي إن معظمنا يعرف معلومات قليله جداً عن الجيش؛ وده لأن الجيش كان دايماً مؤسسه مش ظاهره على السطح. مبارك وحكومته وبوليسه كانو هما اللي متحكمين في كل حاجه في حياة الناس. لكننا في نفس الوقت ماكناش عايشين في دايره مقفوله؛ وكتير من شباب مصر العظيم, اللي استشهد في سبيل الحرية يوم 28 يناير وأيام تانيه كمان (رحمة ربنا عليهم جميعاً, وتعيش ذكراهم للأبد), كتير أوي من شباب مصر شاف الويل والإهانة وضرب الجزمة وهو في الخدمه العسكريه الجبرية. دلوقتي الوقت جه عشان نسأل: “ليه إدارة الجيش كانت بتدي أوامر بمعاملة المجندين المصريين بشكل مهين جداً؟ لمصلحة مين؟ (معلومات كتير) وفـ نفس الوقت اللي المجند الإسرائيلي بيتعامل في بلده كبطل قومي ويحظى باحترام الجميع؟!؟
نعرف كمان عن الجيش, إنو كان ولا زال) بيسخّر المجندين المصريين الغلابه من القرى والنواجع, عشان يخدموا في جهاز الأمن المركزي. دول هما المجندين الغلابه اللي شوفنا الدموع في عنيهم يوم 28 يناير, واللي كنا بنرحمهم ونحميهم من غضب الناس بعد ما كانوا بينفذو أوامر ضرب القنابل المسيله للدموع ورصاص مطاطي, ويمكن رصاص حي كمان, وطوب, وكل حاجه؛ كل المجندين الغلابه دول, مصريين زيي وزيك وزينا كلنا, الجيش هو اللي بيجبرهم على كده, ولازال. لمصلحة مين الجيش يخلي المصري يضرب أخوه المصري, ويسود قلب أهالي الوطن الواحد, مصر العظيمه, على بعض
ونعرف كمان عن الجيش علاقته الطويله بأمريكا, واعتماده الكبير على المعونة الأمريكية في كل حاجه. يا ترى مصير الجيش المصري هايبقى أيه لو أمريكا قررت توقف المعونة دي في أي لحظه؟ وليه الجيش المصري ماعندوش مصادر مستقله, أو ع الأقل متنوعه, يقف بيها على حيله؟ وهل يا ترى الجيش المصري قوي كفايه إنو يحمي مصر ويحمينا ساعة الجد؟ ولا هنلاقي نفسنا بقينا بلد محتله زي العراق؟ ليه معلومتنا عن قوة الجيش المصري مش كفاية؟ وعن مصادر دخله؟ ليه مانعرفش أعضاء المجلس العسكري اللي بيحكموا مصر دلوقتي مرتباتهم كام؟ وهل ممكن يكونو تحولو لشوية موظفين ماعندهمش إنتماء وحب حقيقي لمصر, زي كل حد في أو موقع إداري كبير كان في مصر وقت مبارك؟ أمال أيه تفسير ان الجيش عمره ما رد على انتهاكات الجيش الاسرائيلى لحدودنا, ومش كده وبس, لكن كمان قتل مجندين مصريين على الحدود؟ ليه عمره ما كان بيرد؟ ويا ترى هل ده يعتبر خيانه في القاموس العسكري؟ هل ده يعتبر تخلي عن حماية سيادة مصر وجنودها على أرضها؟ وإزاي نقدر نثق في جيش مصر, اللي قعد ساكت, بيتفرج على إسرائيل وهي بتنتهك حدود مصر, وبتقتل المجندين المصريين الأبرار؟
يبقى الحاجات القليله اللي احنا نعرفها عن الجيش, بتأكد ان قيادة الجيش هي كانت دايماً جزء لا يتجزأ من نظام مبارك. ولازم نفتكر ان مبارك كان نفسه واحد من الجيش. مافيش أي تفسير لإمتهان كرامة المجندين المصريين, والتفريط في دمهم وفي حدود مصر, غير ان قيادة الجيش, مابيحسوش بنفس الانتماء والحب والحرقة على مصر, زي ما احنا بنحس

قديم 02-03-2012, 06:38 PM   #11
pro sony
طالب متفوق

انجازات المجلس العسكرى من يوم 28 يناير

1.
مبارك وطنطاوي وعنان وسليمان مع بعض في عشان يشوفوا إزاي ممكن يسيطروا على الموقف ويجهضو الثورة
2.
3.
بداية سلسلة الاعتداء البدني على المعتصميين اللي داخلين وخارجين من ميدان التحرير من قبل الشرطة العسكرية, والقبض على بعضهم وممارسة التعذيب وكشف العذرية على البنات المعتصمات
4.
إشتراك الجيش في موقعة الجمل (2 فبراير) عن طريق سحب قواته من حماية الميدان. وفيه شهود كتير قالو ان بعض البلطجيه وعناصر الأمن اللي هاجمتنا كانوا متحملين في عربيات لوري تابعه للجيش. شوف هنا في فيديو لواحد من البلطجية بيقول “الجيش معانا”, والكلب اللواء حسن الرويني بيقول على اللي حصل يوم موقعة الجمل “تمثيلية”ـ
5.
الإبقاء على حكومة شفيق والتباطؤ في محاكمة المسئولين, وفض الاعتصام المطالب بإقالة حكومة شفيق (26 فبراير) بالقوة والقبض على المعتصمين في التحرير وقصاد مجلس الوزراء, ثم الاعتذار اليوم اللي بعده بحجة ان دي كانت غلطه مش مقصوده (طبعاً مافيش حاجه في الجيش إسمها “مش مقصوده” وكل حاجه بتحصل في التحرير جايه من قيادات المجلس العسكري مباشرة – شوف لسته بأكاذيب الجيش
6.
الإشتراك مع عناصر لابسين مدني وبلطجيه في فض مظاهرات إسقاط أمن الدولة في لاظوغلي - 6 مارس
7.
الإشتراك مع بلطجيه في فض تظاهر الأقباط في منشية ناصر وقتل 11 متظاهر برصاص الجيش - 8 مارس
8.
الإشتراك مع عناصر لابسين مدني وبلطجيه في فض الاعتصام المطالب بإلغاء قانون الطوارئ والإفراج عن المعتقلين وتكوين مجلس رئاسي, وإدعاء ان المعتصمين كانو بلطجيه والقبض على المعتصمين وتعذيبهم – 9 مارس
9.
فض العديد من الاعتصامات والمظاهرات الأخري بالقوة, زي اعتصام العمال في السويس وقتل سيده, واعتصام طلاب طلبة إعلام, وإضراب الأطباء, والخ
10.
اقتحام ميدان التحرير وفض الاعتصام المطالب بإسقاط طنطاوي وتكوين مجلس رئاسي والإفراج عن المعتقلين. قتل المعتصمين في الميدان والتحفظ على جثثهم إلى الآن. والقبض على الكثيرين - 9 أبريل
11.
الحفاظ على قانون الطوارئ بحجة غياب الأمن (في حين انو اتشال في الجزاير وسوريا مثلاً), وإصدار قوانين منع التظاهر والاعتصام, ومحاولة إصدار قانون يعطي أفراد الشرطه والجيش حق الانتخاب ومنع المصريين بالخارج من التصويت والانتخاب؛ كل ده طبعاً بمشاركة عصام شرف رئيس الوزراء وحكومته, واضح جداً الغرض من كل القوانين دي أيه. تفاصيل أكتر
12.
التقصير الشديد في محاسبة المسؤلين, سواء كان من نظام مبارك, أو اللي ارتكبو أخطاء من الجيش بعد كده. لدرجة إننا ماعدناش عارفين نحصي كمية المجرمين اللي اتقال انهم هايتحكموا ولسه ماتحكموش, أو طلعوا برائه بعد كده. ولحد الوقتي ماسمعناش عن محاسبة الظباط اللي كانوا بيعذبوا المواطنين المصريين في كل وقت وكل مكان, ولحد الوقتي مانعرفش ظباط أمن الدولة راحوا فين أو بيعملوا أيه.

قديم 02-03-2012, 06:46 PM   #12
pro sony
طالب متفوق

الصاعقة والشرطة ايد واحدة فى التعذيب[youtube]http://

قديم 02-03-2012, 06:55 PM   #13
الموهوب1
طالب جديد

هواياتي :  الرياضه والفوتوشوب
الموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليلالموهوب1 يملك الكثير من الإبداعات لكنه يكتفي بالقليل
الموهوب1 غير متواجد حالياً

اخى المقاتل انا مقولتش حاجه تقلل من احترامى ليك انا قولت رأيي بصراحه بس

قديم 02-03-2012, 07:04 PM   #14
pro sony
طالب متفوق

هوصلك
انت ممكن تكون فهمتنى غلط
انا مش قصدى كدا ودى حرية رائ
انما انا كنت بمهد الطريق بس
لاى حد يتكلم علشان نبقى ملتزمين
بقواعد الحوار وعلشان اوضحلك
ان انا مش ضد ابداء الرئ
رائيك على راسى اخى الكريم
وحتى ان كنت قللت من احترامى
وهذا ما لم تفعلة
انا كنت سأقبلة لاننا اخوة
انت شخص محترم
وكل من فى هذا المنتدى اناس محترمين
واعزرونى ان كان بدر منى اى كلام
مخالف للقواعد
ولاكن انا اشعر بالعار من اول امبارح
من ساعة ما الامريكان مشوا من البلد

قديم 02-03-2012, 08:20 PM   #15
ضو القمر
طالب متفوق

اخوي المقاتل

انا ليست من مصر لكن اعتبر نفسي مصرية وعربية

كل بلاد المسلمين بلادي

العملية مش مخالفة ابدا

لكن الله عز وجل قال

اعدوا لهم مااستطعتم من قوة .... الى آخر الاية

الدول التي لا تمتلك جيش وعسكر هي الدول المستعمرة

واضح انك ماخذ موقف نتيجة لسبب معين

وانت حاليا مشحون نفسيا لكن كمان فترة حتغير رايك

وبالنسبة لامريكا انت تقول انها معتبرتكم ولاية لها

السبب هوا القمح

لانها بتصدر لمصر 70% من احتياجها

ياريت يكون في تفكير ودراسات لحل هالامر الخطير

احترامي وتقديري

الكلمات الدليلية
,

يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 زائر)

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم