مدرسة جرافيك مان  

مشاريع افترافكت

خلفيات الاستوديوهات الدعايه والاعلان و الطباعة دورة فوتوشوب الاستوديوهات دورة سويش ماكس دورة مونتاج الفيديو تحميل خلفيات فيديو خلفيات فوتوشوب psd جرافيك مان
الانتقال للخلف   مدرسة جرافيك مان > منتدى طلاب مدرسة جرافيك مان > جرس الفسحه ... حوش المدرسة

الملاحظات

جرس الفسحه ... حوش المدرسة ترفيه و تسليه اعضاء المنتدى فيديوهات كوميديه من يوتيوب - نكت و فوازير مصوره جديده - صور مضحكه معاكسات و شقاوه - مقالب و قفشات كوميديه - مواضيع ترفيهيه خفيفه للبنات والشباب

(الجزء التاني)مدينة الموت -- من تأليفي

ترفيه و تسليه اعضاء المنتدى فيديوهات كوميديه من يوتيوب - نكت و فوازير مصوره جديده - صور مضحكه معاكسات و شقاوه - مقالب و قفشات كوميديه - مواضيع ترفيهيه خفيفه للبنات والشباب

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 17-07-2014, 04:53 AM   #1
اآلفرعؤن
عضو متميز

الصورة الرمزية اآلفرعؤن
B10 (الجزء التاني)مدينة الموت -- من تأليفي

[IMG]http://im68.***********/ldC5yV.jpg[/IMG]

السلام عليكم ورحم الله وبركاته

الجزء الثاني

"مدينة الموت"

تأليفي : الفرعون

===========نبدأ===========

افكركم كدا ع السريع

أنا شاب 18 سنة اسمي اسلام كنت ملحد وربنا عفا عني خلاص والحمد لله اللى حصلي كله
بعد ماروحنا لأرض المفروض انها ورثنا وكنزل لينا و اللى شوفناه لا كنز ولا يحزنون
كل اللى شوفناه ارض مافهاش زرع مليانة غربان الكل بيخاف منها لحد واحنا بنسأل جالنا راجل قصير اوي حوالى 1 متر كدا و طلع نفس الراجل اللى صورته فى القبو مالهوش عنين ومناخيره تقريباً مش موجوده او موجودة على خفيف كدا و بوقه واسع شوية وسنانه حادة يعني مش طبيعي ابداً و كان هيحكيلي عن اللى حصل فى البيت

المهم الراجل بدأ يحكي ويقول : البيت دا كان ملك ليا انا و2 اخواتي
احنا الـ 3 كنا عايشين فيه .
قومت انا قاطعته تاني : وقولتله معلش من غير عصبية انتو الـ 3 ؟؟ ازاي مافيش غير صورتين فى الفيلا ..
قالى : انا و اخويا و جدكم الكبير !
قولنالو انا واختى فى صوت واحد : انت تبقى اخو جدو الكبير ؟؟
قالنا اسمعو وافهمو كل كلمة هقولها : انا مكانش شكلي كدا خالص انا كنت طولي عادى ووشي عادى وشب وكلنا كنا كدا
لسة هقاطعه عشان اقوله كلكم ؟؟ لاقيته كشر وشه كدا قومت سكتت
كمل كلامو وقالنا : البلدية "الحكومة بس زمان" اجت عندنا القرية وقالتلي انا واخواتى ان الأرض الزراعية بتاعتنا لازم تبقى مقابر و هينقلو فيها الجثث وكل حاجة بس احنا ماوفقناش ! بس هم راحو و دخلو الارض ..
نقلو فيها الجثث و كل حاجة طبعاً دي كانت كارثة بالنسبة لنا.
فضلنا شهرين ع الحال دا لحد ما كلنا فلسنا
فقررنا هنشيل المقابر من الارض و الجثث و كل حاجة ! وبدأنا التنفيذ
فى نص الليل روحنا و بدانا نفتح القبور وشيلناها فى عربية و نقلنا كل حاجة ورجعت ارض زراعية عادي.
لكن بعد ما زرعناها نيجي اليوم اللى بعده مانلاقيش البذور مكانها
فضلنا كدا اسبوعين تقريباً فقررنا هنقعد بنفسنا فى الارض نحرسها على اساس لو اجا حد من البلدية نقوله لا مش هتشيل البذر و كدا .

المهم روحنا احنا الـ 3 وقعدنا فى الارض نحرثها مع بعض و لكن فيه حاجة غريبة حصلت !! .. لاقينا فيه زي منبر بتاع قبور كبيير اوي ظهر فى نص الارض !
كلنا اتفزعنا ولكن دا مكانش الرعب بحق !!

الرعب كان لما اتفتح وظهر منه خيال اسود كدا . وبدأ يطلع منه حاجات كتير خفافيش و خيالات زيه بس على صغير و كدا !
و فضلو يجرو فى الارض و كل مايجرو نلاقى قبر تاني ظهر و ميت يخرج و يركع قدام الظل الاسود دا كدا ! لحد مالقينا جيش كامل من الهياكل العظيمة راكع قدامه كدا لكن العجيب ان الخيال دا بدأ يظهرله ملامح اه والله زي مابقولك كدا بدأ يظهرله ملامح عجيبة الاول كان هيكل عظمي غريب اول مرة اشوف هيكل بالمنظر دا .. هيكل عليه نقوش وارقام غريبة و من عند القلب فى نار نار شديدة اوي اه صغيرة بس حرارتها عالية اوي اوي اوي !!

المهم بدأ يظهر اللحم بتاع الهيكل و دا اللى احنا منتظرينه بس مظهرش حاجة فضل على كدا طبعا احنا مرعوبين بدأنا نجري كلنا من الارض لحد مالقينا فجأة ظهر قدامنا سور غريب اوي كدا .. نفتح البوابة مابتتفتحش ولاقينا الجيش دا بدأ ينقسم نصين و فى النص دخان كتير رغم انو مافيش نار وبدأ الهيكل دا اه نسيت اقولكم الهيكل طوله تقريبا مترين ونص! بدأ يمشي فى الفرق الدخان دا لحد ما وصلنا
اه نسيت اقولكم برضو الهيكل دا كان من غير فك ..
المهم وصل عندنا و لاقيته بيبصلنا احنا الـ 3 بصة غضب شديدة لدرجة اننا ركعنا من الخوف يمكن يسيبنا بس ماسبناش ومشي لا فضل واقف بنفس البصة
بعدين لاقيته مد ايديه عند اخويا اللى هو مش جدكم و طلع من شنطة كانت معاه الفك بتاعه لكن المشكلة لما ركب الفك كل الهياكل بدأت يطلع منها دخان و يطلع صوت صويت عالى اوي لحد ماهو شاور بايده سكتهم و معدش فيه دخان ولا حاجة بس الارض اتملت ضباب !!
الهيكل دا من غير مايتكلم لاقينا اننا بنسمعه طبعاً هو واقف و كل الخفافيش و الحاجات السودة الغريبة دي حواليه دا غير جيش الهياكل اللى وراه وراكع كأنه مستني اشارة الهجوم .. الهيكل قالنا الارض دي بقيت تخصني خلاص
مفيش حد فيكم يقربلها و اللى اخد فكي هينزل عليه غضبي
دلوقت تقدرو تمشو من الارض و مترجعوش ليها تاني
طبعاً احنا اول مافتحلنا البوابة جرينا بسرعة جداً و معدناش بنقرب للارض دي خلاص .. وروحنا البيت و خلصنا على كدا لكن مكانتش دي النهاية

اخويا اللى هو جدكم بدأ يظهر عليه حاجات عجيبة يصرخ طول الليل و كمان نلاقيه ف اركان الاوضة متكوم وخايف لدرجة اننا سفرناه من البلد و كنا نطمن عليه نلاقيه كويس وحسبنا ان هو كانت حالة نفسيه من اللى حصله
فضلنا شهر من القصة دي لحد مافيه شلة شباب وهم ماشيين شافو الارض دي ارض فاضية طبعاً لان القبور بالليل بتظهر بس .. فتحو السور ودخلو يلعبو كورة جواها و كأنهم فتحو علينا باب جهنم !!
بالليل لاقينا الشباب دول متعلقين على سور الارض دي ..وميتين كلهم بأفظع الاشكال طبعاً الكل خاف فيه مقابر رغم انه كانت ارض الصبح الناس دول ميتين روحنا بيوتنا لكن يومنا مخلصش
اخويا كان اوضته فى الدور التاني كان معلق صوره له فيها !
بيدخل اوضته لقاه شكله متغير فى الصورة لافظع الاشكال عينيه عليها نظره كلها رعب .. و صورتي اللى فى القبو اكيد شوفتوه نفس المنظر اللى انا عليه دلوقت

شيلنا الصور ونيمنا وقولنا مافيش حاجة اصلاً الصور حرام ودي تهيأات ولكن فى نص الليل سمعت صراخ كتير جاي من اوضة اخوية وكانه فيه ناس بتتعذب جوا روحت عشان اشوفه فيه ايه طبعاً وانا مفزوع !

ولاقيته على افظع منظر شوفته فحياتي!

" نستكمل فى الجزء الـ 3 "

=====================

اتمنى انها اعجبتكم ^^

توقيع - اآلفرعؤن

قديم 17-07-2014, 05:33 PM   #2
اآلفرعؤن
عضو متميز

الصورة الرمزية اآلفرعؤن

اب اب اب شكل الجزء الثاني ماعجبكم مثل الاول (الجزء التاني)مدينة الموت -- من تأليفي

توقيع - اآلفرعؤن

قديم 17-07-2014, 05:34 PM   #3
عاشق خطاي
طالب متفوق

الصورة الرمزية عاشق خطاي

هواياتي :  الصديق الي يجامل واحد ومسئول ويقوله لاتسوي له هذا ماهو الصديق الي يعتز فيه الواحد
عاشق خطاي مبدع بلا حدودعاشق خطاي مبدع بلا حدودعاشق خطاي مبدع بلا حدودعاشق خطاي مبدع بلا حدودعاشق خطاي مبدع بلا حدودعاشق خطاي مبدع بلا حدودعاشق خطاي مبدع بلا حدودعاشق خطاي مبدع بلا حدودعاشق خطاي مبدع بلا حدودعاشق خطاي مبدع بلا حدودعاشق خطاي مبدع بلا حدود
عاشق خطاي غير متواجد حالياً

(الجزء التاني)مدينة الموت -- من تأليفي

قديم 18-07-2014, 01:32 AM   #4
اآلفرعؤن
عضو متميز

الصورة الرمزية اآلفرعؤن

تسلم عاشق خطاي ^^ بس قريت الاول ؟؟ ههههه

توقيع - اآلفرعؤن

الكلمات الدليلية
مدينة, الموت, تأليفي

يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 زائر)

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم